Jongerenkracht: De O mens richt zich op tieners en twintigers in Oostende

Oostende, België – Op 19 juni 2024 lanceerde de politieke partij “de O mens”, onder leiding van Yves Miroir en Angelo Flederick, een opvallende campagne gericht op tieners en twintigers. Deze campagne, die begon met het uitdelen van flyers aan schoolpoorten, heeft als doel jongeren te betrekken bij lokale politieke kwesties en hun stem te laten horen in de komende verkiezingen.

Flyers bij schoolpoorten

De leden van “de O mens” hebben ongeveer 1500 flyers verspreid onder scholieren van vooral de derde graad. Deze actie trok veel belangstelling en markeert het begin van een grotere beweging. “De O mens” heeft aangekondigd minstens 20 plaatsen op hun kandidatenlijst voor de lokale verkiezingen te reserveren voor jongeren tussen de 18 en 29 jaar.

Dialoog met de jeugd

Angelo Flederick, partijvoorzitter van “de O mens”, benadrukt het belang van deze stap: “We willen dat onze jeugd niet alleen stemt, maar ook vertegenwoordigd wordt.” Yves Miroir voegt hieraan toe dat de partij tijd vrijmaakt voor een echt gesprek met jongeren over hun wensen en behoeften voor de stad. “Hun perspectieven verschillen van die van oudere generaties, en dat moeten we serieus nemen,” aldus Miroir.

Oproep tot kandidatuur

“De O mens” roept jongeren op om zich kandidaat te stellen voor de komende verkiezingen. Belangstellenden kunnen zich aanmelden via een e-mail naar info@de-o-mens.be of via de website www.de-o-mens.be. De partij benadrukt dat ook kandidaten boven de 29 jaar welkom zijn om zich aan te melden. De volledige lijst met 41 kandidaten zal half augustus bekendgemaakt worden.

Diversiteit en programma

De kandidatenlijst van “de O mens” zal zeer divers zijn, met zowel ervaren politici als nieuwkomers die iets willen veranderen in Oostende. De partij heeft een uitgebreid programma met thema’s als dierenwelzijn, erfgoed, milieu, energie, natuur, solidariteit, studentenbeleid, senioren en singles. Daarnaast heeft “de O mens” specifieke programma’s voor LGBTI+ beleid en plannen om te investeren en hervormen, zoals de city-taks voor toeristen. “De O mens” hoopt met deze campagne en hun diverse programma’s een breed scala aan kiezers in Oostende aan te spreken. Voor meer informatie over de campagne en het programma kunt u contact opnemen met Angelo Flederick via info@de-o-mens.be of de website www.de-o-mens.be.