Sam Gooris wint Loftrompet voor nummer Op het leven

01 januari 2026

Sam Gooris heeft op woensdag 31 december 2025 in de Ment-studio de Loftrompet in ontvangst genomen voor zijn nummer Op het leven. Met dit lied scoorde de zanger de afgelopen zomer een hit. De uitreiking vond plaats in aanwezigheid van Timo Descamps en producent Jérémie Vrielynck, die samen met Gooris aan de prijs verbonden zijn. De zanger verklaarde dat hij verrast was door de prijs, aangezien hij in de eerste instantie was uitgenodigd voor een gesprek en het zingen van twee liedjes. Hij sprak zijn erkentelijkheid uit naar het publiek en zijn ondersteunende team voor deze waardering.

Financiële ondersteuning voor nieuwe producties

Naast de fysieke trofee ontvingen de artiest en zijn team een cheque ter waarde van duizend euro van auteursrechtenvereniging SABAM. Steven Caulier overhandigde dit bedrag namens de organisatie. Jérémie Vrielynck en Timo Descamps gaven aan dat dit geld zal worden aangewend voor de productie van nieuwe muziek waar momenteel aan wordt gewerkt. Het winnen van de Loftrompet volgt op het eerdere succes van Gooris bij de MIA’s begin 2025, waar hij een prijs won voor het nummer Dansen.

Vooruitzichten voor het jaar tweeduizend zesentwintig

De agenda voor het komende jaar is reeds gevuld met diverse optredens. De zanger stelt dat hij ernaar uitkijkt om het publiek een aangename tijd te bezorgen met zijn muziek. Naast zijn muzikale activiteiten staan er nieuwe afleveringen van de televisieserie Expeditie Gooris op de planning. Hoewel er voortdurend wordt gewerkt aan vers materiaal, ligt de focus op dit moment op de huidige single Van jou geleerd. Dit nummer is een ballade over erkentelijkheid voor de mensen in de directe omgeving. Gooris merkt dat de tekst veel reacties losmaakt bij het publiek, zowel tijdens liveoptredens als op sociale media.

Nominatie voor de MIA’s

Het succes van het nummer Op het leven heeft geleid tot een nieuwe nominatie voor de MIA’s. De zanger geeft aan dat hij tevreden is met deze erkenning, maar dat de competitie op zich niet zijn hoofdprioriteit is. Hij kijkt vooral uit naar de avond zelf, die in het teken staat van ontmoetingen met vakgenoten en diverse optredens. Ongeacht het uiteindelijke resultaat van de stemming zal de zanger aanwezig zijn bij de ceremonie om de avond bij te wonen.

Bronnen: House of Entertainment SABAM

Andy Vermaut +32499357495 (Als je een probleem hebt met de inhoud van een artikel, kan je me altijd mailen op info@indegazette.be – best zo weinig mogelijk mensen in cc zetten, want anders komt dit in de spamfilter terecht. Voor elk artikel geldt een recht op antwoord van betrokkenen tot 3 maanden na publicatie van het artikel)