Brouwerij De Brabandere brengt 5.000 euro bijeen voor De Warmste Week

23 december 2024

Succesvolle actie tegen eenzaamheid met unieke brouwerijbezoeken

Brouwerij De Brabandere in Bavikhove heeft met “De Warmste Brouwerijbezoeken” een indrukwekkende 5.000 euro ingezameld voor De Warmste Week, het solidariteitsinitiatief van Studio Brussel en MNM. Dit jaar stond de strijd tegen eenzaamheid centraal. De actie bood 500 bezoekers een exclusieve rondleiding door de brouwerij, waarbij medewerkers vrijwillig hun tijd en energie inzetten voor dit goede doel.

Een ervaring vol passie en vakmanschap

Tijdens de rondleidingen kregen bezoekers een unieke blik achter de schermen van het brouwproces van iconische bieren zoals Bavik Super Pils, Kwaremont en Petrus. Brouwerij De Brabandere benadrukte het sociale aspect van hun actie. “Echte vriendschappen ontstaan aan de toog,” aldus CEO Albert De Brabandere. “De mooiste momenten beleef je samen, met een goed glas bier in de hand.”

Medewerkers maken het verschil

De actie werd gedragen door de vrijwillige inzet van het hele team van de brouwerij. Naast het begeleiden van bezoekers zorgden zij ook voor een gezellige sfeer aan de bar. Op vrijdagavond 20 december organiseerde de brouwerij een feest voor haar medewerkers als blijk van waardering en om de verbondenheid binnen het team te vieren. Albert De Brabandere benadrukte het belang van deze initiatieven: “De Warmste Week draait om mensen samenbrengen, en dat begint ook bij ons eigen team.”

Bijdrage van 29 Belgische brouwerijen

Brouwerij De Brabandere was een van de 29 Belgische brouwerijen die deelnamen aan de gezamenlijke actie. Elke deelnemende brouwerij hanteerde een vaste ticketprijs van €10 voor de rondleidingen. Met in totaal 4.176 bezoekers werd een indrukwekkend bedrag van €41.761 ingezameld voor De Warmste Week. De opbrengst zal worden gebruikt om initiatieven tegen eenzaamheid te ondersteunen.

Meer informatie

Foto’s en aanvullende informatie over deze actie zijn te vinden op www.brouwerijdebrabandere.be.