Populaire Facebookgroep ‘Drukke Mama’s’ viert groei naar 100.000 leden

24 oktober 2024

Een van de grootste Facebookgroepen in België

Vandaag is een bijzondere dag voor de besloten Facebookgroep ‘Drukke Mama’s’. Deze online gemeenschap, opgericht door de Limburgse onderneemster Kelly Cuppens, heeft namelijk de grens van 100.000 leden doorbroken. De groep, gestart in januari 2017, biedt moeders een veilige ruimte om ervaringen uit te wisselen en elkaar te ondersteunen. Met de laatste weken een gemiddelde groei van 1.000 nieuwe leden per week, behoort Drukke Mama’s nu tot de grootste besloten Facebookgroepen van België.

Kelly Cuppens, de vrouw achter het succes

Kelly Cuppens, zelf moeder van twee kinderen, richtte de groep op om andere moeders te helpen. Vanuit haar eigen ervaringen als werkende moeder zag ze de behoefte aan een plek waar vrouwen elkaar kunnen ondersteunen in het dagelijkse moederschap. “Het gaat bij Drukke Mama’s niet alleen om de kinderen, maar vooral om de moeders zelf. Het is een netwerk waar gelijkgestemde vrouwen elkaar helpen, zowel met praktische tips als morele steun,” vertelt Kelly.

De webshop: een verlengstuk van de groep

Naast de Facebookgroep heeft Kelly ook de webshop ‘Drukke Mama’s’ opgericht, die vandaag haar 8-jarige jubileum viert. Deze online winkel biedt producten die het leven van moeders gemakkelijker maken, van speelgoed en schoolbenodigdheden tot verzorgingsproducten. Alle items in de webshop worden persoonlijk getest door Kelly en haar team, wat een extra garantie biedt voor de kwaliteit. De hoge standaard van de webshop werd ook opgemerkt door de jury van de ‘Webshop of the Year Award’, wat de groei van deze unieke onderneming verder bevestigt.

Een hechte online gemeenschap

Drukke Mama’s is uitgegroeid tot veel meer dan een gewone Facebookgroep. Het is een plek waar moeders elkaar vinden, steun bieden, en waar nodig een hart onder de riem steken. De kracht van de groep ligt in de veilige ruimte die het biedt, waar mama’s hun verhalen delen en elkaar helpen met de uitdagingen van het moederschap. Kelly benadrukt dat de groep vooral draait om de sterke vrouwen achter de kinderen.

Toekomstige ambities

Kelly kijkt met trots naar de groei van Drukke Mama’s en heeft grote plannen voor de toekomst. “We zijn enorm gegroeid de afgelopen tijd, en ik ben vastberaden om deze groep nog verder uit te breiden en te verbeteren. De groep is voor veel vrouwen een steunpilaar geworden, en ik wil blijven bijdragen aan het welzijn van deze geweldige gemeenschap.” Drukke Mama’s is een steunpunt geworden voor duizenden moeders in heel België, met een duidelijke focus op het versterken van vrouwen.

https://www.facebook.com/groups/drukkemama

https://drukkemamas.be