Beard Meats Food maakt Mister Spaghetti wereldberoemd met XL-challenge

2 mei 2025
In de restaurants van Mister Spaghetti is het sinds kort een komen en gaan van hongerige waaghalzen. De reden? Een video van de Britse YouTube-ster Beard Meats Food, die in Aalst de beruchte XL-challenge aanging, heeft de populariteit van deze eetuitdaging naar ongekende hoogten gestuwd. In slechts drie weken tijd steeg het aantal deelnemers van 33 naar 137, verspreid over alle vestigingen in België. Een groei van ruim 315 procent die niemand had zien aankomen. Op 29 april 2025 maakte Mister Spaghetti deze indrukwekkende cijfers bekend, samen met grootse plannen voor de toekomst.
Een explosieve groei na één video
Het begon allemaal in Aalst, waar Beard Meats Food zijn tanden zette in de XL-challenge: een reusachtige kom van 2,3 kilogram spaghetti, overgoten met de kenmerkende bolognaisesaus, ook wel bekend als Mister B. Binnen 30 minuten moest het volledige bord leeg, zonder hulp of pauzes. De video van deze poging, geplaatst op YouTube, ging viraal en is inmiddels bijna 4,9 miljoen keer bekeken. Het effect was direct merkbaar. In Aalst schoot het aantal deelnemers aan de uitdaging omhoog, en ook de nieuwe vestiging in Gent profiteerde volop van de hype.
Van de 137 dappere eters die de uitdaging aangingen, slaagden slechts 26 in hun missie. Wie het bord volledig leeg at, verdiende niet alleen een gratis maaltijd, maar ook een plek op de Wall of Fame op sociale media en een officieel XL-certificaat om mee naar huis te nemen. De combinatie van spanning, plezier en de kans op roem bleek een gouden formule.
De kracht van sociale media
Veerle Jacobs, zaakvoerster van Mister Spaghetti, zag haar keukens overuren draaien. De impact van één enthousiaste YouTuber met een camera bleek enorm. De restaurants, verspreid over zes locaties in België, waaronder Aalst, Gent, Kortrijk, en Avelgem, trokken plots een golf van nieuwe gasten. Sociale media speelden een sleutelrol in deze groei. Via platforms als Facebook, Instagram en TikTok, waar Mister Spaghetti actief is onder de naam
@misterspaghetti, bleven fans op de hoogte van de uitdaging en deelden ze hun eigen ervaringen.
De XL-challenge is een belevenis die draait om plezier en samenzijn. Gasten dagen elkaar uit, supporteren voor vrienden, of proberen simpelweg hun eigen grenzen te verleggen. Wie de uitdaging niet haalt, krijgt dankzij de no-waste-policy de restjes mee naar huis voor een maaltijd de volgende dag.
Grote plannen voor de toekomst
Mister Spaghetti laat het hier niet bij. Op 29 april 2025 kondigde het restaurantketen ambitieuze plannen aan om de XL-challenge nog groter te maken. Een officiële Belgische competitie staat in de steigers, waarbij liefhebbers in elke vestiging kunnen strijden om de titel van ultieme Spaghottie. Daarnaast droomt het team van een internationale editie, waarbij ook buitenlandse fans de kans krijgen om hun krachten te meten met de reusachtige spaghetti.
De restaurants blijven hun volgers prikkelen via sociale media. Wie wil meedoen aan toekomstige evenementen of wedstrijden, kan updates volgen op www.misterspaghetti.be of via de sociale kanalen. Mister Spaghetti hoopt zo nog meer mensen te inspireren om de uitdaging aan te gaan en deel te worden van de Spaghottie-familie.
Een fenomeen dat blijft groeien
De XL-challenge heeft Mister Spaghetti in een ongezien tempo op de kaart gezet. Wat begon als een ludieke eetuitdaging in Avelgem, is nu een nationaal fenomeen dat zelfs internationale aandacht trekt. De mix van lekker eten, spanning en sociale media-roem maakt de uitdaging onweerstaanbaar voor jong en oud. Met de aangekondigde competities en de aanhoudende buzz rond Beard Meats Food lijkt de populariteit van Mister Spaghetti alleen maar verder te groeien.
Bronnen
- Bericht Mister Spaghetti, 29 april 2025
- Website Mister Spaghetti, www.misterspaghetti.be
- YouTube-video Beard Meats Food, 6 april 2025
Andy Vermaut