Grote problemen bij Refurbished: Ontdek wat u kunt doen na het faillissement
De Nederlandse verkoper Refurbished, bekend om gebruikte elektronische toestellen zoals smartphones en tablets een nieuw leven te geven, heeft grote problemen. Sinds januari 2023 ontving het bedrijf 227 klachten, waarvan alleen al in 2024 al 80 meldingen. Consumenten klagen over niet-geleverde bestellingen, niet-terugbetaalde geretourneerde items en niet nagekomen garantieverplichtingen.
Faillissement van Refurbished.nl B.V.
Op 14 mei werd Refurbished.nl B.V. failliet verklaard. Als u als consument een vordering heeft tegen dit bedrijf, bijvoorbeeld voor terugbetaling of levering, neem dan zo snel mogelijk contact op met de curator:
Holla Advocaten
- Contactpersoon: mr C.P.M. (Christel) Kerkers
- E-mail: refurbished@holla.nl
Beschrijf uw vordering zo volledig mogelijk en voeg bewijsstukken en correspondentie toe. Zet als onderwerp van de e-mail het woord ‘vordering’ gevolgd door uw naam en het referentienummer bij Refurbished. U mag in het Nederlands of Engels mailen.
Overname door Refurbished.store International B.V.
Op de website van Refurbished is te lezen dat het bedrijf is overgenomen door Refurbished.store International B.V. De nieuwe eigenaar erkent de impact van het faillissement op klanten en leveranciers en belooft toegewijd te zijn aan het vinden van oplossingen voor de ontstane situatie.
Hoewel de overnemer oplossingen belooft, wordt consumenten toch aangeraden om hun vordering ook naar de curator te sturen.
Belangrijke tips voor gedupeerde consumenten
- Dien uw vordering in: Zorg dat u uw vordering zo snel mogelijk indient bij de curator met alle nodige bewijsstukken.
- Blijf communiceren: Houd contact met zowel de curator als de nieuwe eigenaar om op de hoogte te blijven van mogelijke oplossingen.
- Wees gedetailleerd: Beschrijf uw probleem nauwkeurig en voeg alle relevante correspondentie en bewijsstukken toe om uw zaak te versterken.